Monday, March 23, 2009

SEKIRANYA LEMBAGA DISIPLIN BENAR-BENAR BERDISIPLIN, TIADA SIAPA YANG LAYAK BERADA DI DALAM UMNO


Kes yang terjadi kebelakangan ini sepatutnya menjadi pengajaran kepada UMNO. Aktiviti rasuah mereka sudah mendarah daging di dalam tubuh UMNO. Sepertimana artikel yang pernah saya tulis sebelum ini, Lembaga Disiplin telah mengorbankan sebahagian untuk menyelamatkan sebahagian yang lain. Ini kerana, sekiranya Lembaga Disiplin benar-benar berdisiplin, tiada siapa yang layak berada di dalam UMNO!

Najib pun sudah banyak kes yang disenyapkan! Tetapi, ibarat kata Tengku Razaleigh, ia seolah-olah menangkap ikan bilis tetapi melepaskan ikan-ikan besar. Namun, realiti yang kita lihat hari ini, disiplin yang diamalkan oleh Lembaga Disiplin boleh dipertikaikan. Walaupun Ali Rustam dikatakan berlapang dada dengan keputusan tersebut, tetapi saya yakin, beliau masih tersenyum kerana beliau masih lagi KM di Melaka.

Sedangkan politik wang yang diamalkan oleh Ali sudah mampu mencampakkannya ke luar tingkap, tetapi UMNO masih lagi menganggapnya sebagai pejuang! Ya, beliau memang pejuang haprak. UMNO masih lagi mengakui kedudukannya sebagai KM. Inilah yang dikatakan permainan catur Najib.

Namun, sepertimana yang dikatakan, di dalam setiap lapisan UMNO, daripada atas sehinggalah prebet-prebet mereka, semuanya pengamal politik wang. Sekiranya semua ini tidak mengamalkan politik wang, mana mungkin Najib boleh naik menjadi TPM, dan tiada siapa yang akan menganggotai pimpinan UMNO. Siapakah yang melihat Najib sebagai seorang yang berkredibiliti? Melainkan dia memberi “duit raya” supaya orang mengatakan kredebiliti yang diciptanya.

Dengarlah nasihatku wahai Najib. Hidup anda di dunia ini hanya sementara. Anda akan berhadapan dengan dua lorong, samada mati atau menjadi seorang tua, dan akhirnya akan mati juga. Kalau anda dipanjangkan umur oleh Allah, anda akan mengenali apa itu nyanyuk. Ketika itu, adakah wang-wang haram ini dapat menyelamatkan anda? Adakah mereka yang anda rasuah hari ini dapat membantu anda kelak? Fikirlah sebelum terlambat.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment