Sunday, March 15, 2009

JAUHI DARIPADA MEMBERI SOKONGAN KEPADA KEZALIMAN


Kezaliman yang telah dilakukan oleh tangan-tangan manusia hari ini begitu banyak sehinggakan mereka seolah-olah tidak menyedari bahawa perbuatan itulah yang dibenci oleh Allah SWT. Begitu juga mereka yang menyokong kepada kezaliman sepertimana yang banyak berlaku hari ini.

Allah SWT berfirman
.

.
Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang melakukan kezaliman, yang menyebabkan kamu disentuh oleh api neraka, sedangkan kamu tidak mempunyai seorang penolong pun selain Allah .. (Surah Hud :113)

Cenderung kepada orang yang melakukan kezaliman adalah salah satu penyebab diri kita disambar oleh api neraka. Disebabkan tangan kita yang mengundi, maka kezaliman itu akan berterusan bermaharajalela. Maka mereka yang mengundi tersebut akan menyebabkan mereka disambar oleh neraka.

Hakikat ini jarang disedari oleh kebanyakan manusia akibat kekayaan yang dihidangkan kepada mereka menjadikan mereka lupa bahawa Allah sangat membenci kelakukan mereka. Allah SWT membenci dan mengancam golongan-golongan yang suka kepada kezaliman, atau memberi sokongan kepada mereka yang melakukan kezaliman.

Hari ini, mata kita sendiri menyaksikan kezaliman yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu, maka adakah kita hanya memejamkan mata? Adakah masing-masing membiarkan kezaliman itu berterusan? Atau kitakah yang menyebabkan kezaliman itu berlaku? Maka elakkanlah daripada memberi sokongan kepada mereka yang zalim ini.

Kemudian Allah SWT menjelaskan lagi bahawa Allah sahajalah yang mampu menyelamatkan mereka dari seksaan yang amat pedih di neraka kelak. Oleh itu, sekiranya di dunia lagi kita telah melakukan sesuatu yang dibenci oleh Allah SWT, bagaimanakah kita hendak meraih simpati supaya diselamatkan? Sedangkan Allah SWT adalah satu-satunya Penolong yang ada.

Di manakah ketua anda yang dapat memberi kesenangan sementara di dunia? Mereka sudah lama menjadi bahan bakar api neraka, langsung tidak dapat memberi sebarang bantuan kepada anda ketika di mahkamah Allah SWT. Apakah manusia kira mereka yang mengundi itu bukan dari kalangan orang yang zalim? Ingatlah Allah SWT mengharamkan daripada memberi sokongan kepada orang yang zalim, apatah lagi mereka yang melakukan kezaliman.

Oleh itu, elakkanlah diri anda dari api neraka dengan tidak memberi sokongan kepada UMNO. Sekiranya anda tetap mengundi UMNO, anda akan menyebabkan kezaliman itu berterusan, penindasan dan rampasan hak. Adakah anda sangka anda tidak bersalah disebabkan undian anda?

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment