Monday, March 23, 2009

HARI INI KITA LEMAH – SHAHRIZAT


Sebuah kata-kata yang telah diungkapkan oleh Shahrizat “hari ini kita lemah” di dalam Akhbar Utusan semalam. Beliau mengatakan bahawa Wanita UMNO dalam keadaan lemah hari ini kerana beberapa faktor. Beliau juga telah mengemukakan bahawa ahli Wanita UMNO seramai 1.3 juta, namun, masih dianggap lemah dan tidak bermaya untuk menjadi tulang belakang kerajaan.

Apa yang saya agak tertarik dengan kata-kata Shahrizat ini, beliau yakin bahawa Wanita UMNO sememangnya lemah dan tidak bermaya. Beliau sendiri mengakuinya, sedangkan mereka (Wanita UMNO) mempunyai peruntukan yang banyak dan kemewahan yang berlipat ganda berbanding muslimat PAS. Tambahan pula beliau mengatakan bahawa ahli Wanita UMNO seramai 1.3 juta, satu bilangan yang banyak, tapi haprak.

Tetapi, dengan semua itu, Wanita UMNO masih lemah, tidak bermaya. Bagaimanakah boleh jadi sedemikian? Mari kita lihat kata-katanya lagi….

"Sepatutnya Wanita UMNO mesti menjadi suara lantang membela nasib wanita Malaysia”

"Tetapi hari ini persepsinya ialah Wanita UMNO telah gagal untuk memperjuangkan aspek politik yang paling kritikal untuk UMNO iaitu isu wanita, keluarga dan syariah,"

Antara perkataan yang mencuit hatiku ialah “membela nasib wanita Malaysia”, “isu wanita, keluarga dan syariah”. Ini kerana sememangnya perjuangan Wanita UMNO bukanlah untuk membela nasib wanita Malaysia, tetapi membela periuk nasi kami semata-mata. Perkataan kedua yang diungkapkan, adakah mereka memperjuangkan isu wanita, keluarga dan syariah? Tudung pun tak pakai!

Saya masih ingat lagi kata-kata seorang Wanita UMNO, bahawa dia lebih suka suaminya menyimpan perempuan lain daripada berpoligami. Siapakah yang berkata begitu? Semua orang menyaksikannya. Adakah ini perjuangan Wanita UMNO? Saya cabar kepada semua Wanita UMNO, tunjukkan kepada saya “seorang Wanita UMNO” yang menutup aurat dengan lengkap! Saya tidak pasti, samada mereka mengerti apa itu “menutup aurat dengan lengkap”?

Sudah mempunyai wang yang berjuta-juta pun masih lagi merasa lemah? Kenapa? Tidak cukup dengan duit yang ada? Ya, mereka hanya menerima wang tersebut lalu membanyakkan lemak di perut, sudah sememangnya akan menyebabkan tubuh itu lemah. Perjuangan mereka hanya duit, langsung tidak membawa sebarang makna.

Kalau Wanita UMNO masih lagi berterusan dengan perjuangan seperti ini, mereka akan mengalami kegagalan besar di dunia dan akhirat. Penat lelah mereka (sekiranya ada), hanyalah sia-sia, langsung tidak membawa apa-apa kebaikan. Shahrizat pula perlu kembali kepada pelaksanaan Islam yang sebenar, BUKAN sepertimana yang difatwakan oleh Masyitah!

Masyitah sendiri pakai tudung tak habis, tetapi boleh pula mengeluarkan fatwa. Shahrizat lagilah, bukannya memakai tudung, tetapi memakai tutup kepala. Inikah perjuangan yang dimaksudkan? Hentikanlah dan bertaubatlah sebelum segala makhluk di muka bumi ini mejadi saksi terhadap perjuangan songsang kamu.

Salam Perjuangan,

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment