Monday, June 15, 2009

JANGAN MENTERNAK TIKUS DALAM RUMAH PAS


Inilah artikelku khas ditujukan kepada penternak-penternak tikus di dalam rumah PAS. Walaupun di sana terdapat percanggahan pendapat, namun, kita janganlah menggolongkan diri kita sebagai penternak tikus! Kedua-dua pihak bencikan penternak tikus ini. Tidak kira kerajaan campuran atau tidak, kedua-duanya pasti bencikan penternak tikus ini.

Siapakah yang dikatakan sebagai penternak tikus? Mereka adalah orang yang cuba membiakkan benih-benih fitnah dalam PAS. Siapakah mereka? Carilah sendiri. Jangan tunding sesiapa, tetapi tunding pada diri sendiri. Akukah orang itu? Akukah penternak tikus? Sekiranya anda merasai bahawa anda adalah penternak tikus itu, maka, hentikanlah kerja kotor itu. Ia hanya menambah susah kepada banyak pihak.

Kita tidak diajar untuk menunding itu dan ini. Kita tidak diajar memburukkan sesiapa dari kalangan pimpinan kita. Tetapi penternak tikus ini mengajar benda-benda itu semua. Mereka suka sekiranya tikus-tikus berkeliaran di dalam rumah PAS. Dia juga suka tikus-tikus menghurung makanan di atas meja. Bahkan dia juga suka penambah biakan tikus-tikus ini. Bahkan mereka juga membantu menambahkan bilangan keluarga tikus!

Hasilnya, tikus-tikus ini akan memakan pakaian dan seluar sehingga berlubang. Apabila pakaian itu dipakai, maka akan terdedahlah keaiban orang yang berada di rumah tersebut. Bayangkanlah, rumah PAS ini sedang diternak tikus. Maka, mana-mana ahli PAS yang memakai baju tersebut, akan terlihatlah keaibannya. Ini semua disebabkan beberapa orang yang menternak tikus!

Disebabkan mereka, habis semua kena. Habis semua orang terdedah keaiban masing-masing. Inikah yang dikatakan sebagai usaha murni? Penternakan tikus adalah usaha yang murni? Ada yang merasakan bahawa kita perlu menternak kucing, untuk menghalau tikus-tikus ini. Tetapi reality hari ini, tikus pun sudah berani melawan kucing!

Lihatlah, tikus-tikus yang telah diternak. Sudah berani mengkritik pimpinan masing-masing! Sudah pandai berhujah itu dan ini sedangkan mereka tidak tahu. Kalau anda merasakan diri itu hebat, dan sudah cukup potensi, bandingkan pula dengan Husam! Adakah anda mempunyai pengetahuan sepertinya? Atau anda hanya tahu cakap sahaja?

Bandingkan juga diri anda dengan Presiden PAS. Langsung tak layak! Tikus-tikus ini yang tidak pernah berada di dalam pimpinan, sudah berani memegang watak hero. Maka, saya mengharapkan kepada mereka yang bukan menternak tikus, supaya memukul tikus-tikus ini. Jangan bagi mereka begitu senang membuat kerosakan di rumah kita.

Janganlah jadi kucing yang pengecut. Bahkan kita juga perlu memukul penternak-penternak tikus ini sekali supaya dia sedar. Kadangkala, penternak tikus ini tidak tahu bahawa tikus ini merosakkan. Maka, kita perlu mengajarnya supaya dia mengetahui.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment