Wednesday, March 25, 2009

NAJIB DIKEJAR HANTU ALTANTUYA


Gambar diciplak daripada sangpemantau.blogspot.com
Akhbar dari Indonesia yang menceritakan tentang kes Altantuya
.
Seluruh dunia hari ini memerhatikan gelagat Najib yang dikatakan akan menjadi Perdana Menteri Malaysia. Mereka tertanya-tanya, kenapakah orang yang terlibat di dalam kes Altantuya boleh naik sebagai Perdana Menteri? Sudah banyak berita di seluruh dunia yang memberitakan tentang hal tersebut. Dan segalanya bukanlah rancangan PR, kerana PR hanya di Malaysia sahaja.

PR langsung tidak mempunyai pengaruh untuk mengeluarkan berita tersebut di Liberation, akhbar Indonesia dan beberapa lagi akhbar dunia. Sekiranya Najib menuduh pembangkang yang menjadi dalang di sebalik memburukkan namanya, ia adalah satu tuduhan yang langsung tidak logik. Sebelum ini Najib menjangkakan beliau mampu untuk menyekat berita-berita seperti ini dengan menggantung Gobind, dan sebagainya.

Tetapi, apa yang telah didedahkan oleh dunia hari ini, sangat memberi cabaran kepada beliau untuk menghadapinya. Saya masih teringat lagi kata-kata Gobind sebelum digantung. Beliau cuba mengemukakan soalan tersebut supaya Najib dapat berjaga-jaga untuk membersihkan namanya selepas ini. Tetapi, malangnya, Gobind pula yang digantung, dan akibatnya segala kata-kata Gobind itu menjadi kenyataan.

Kes Altantuya ini, sangat memberi kesan yang mendalam kepada Najib di dalam melaksanakan kariernya, lebih-lebi lagi apabila beliau bakal menjadi Perdana Menteri. Sudah pasti seluruh dunia akan terkejut dengan kenaikan tersebut. Walaupun Najib sendiri telah mendakwa bahawa UMNO dalam proses pembersihan, tetapi bagaimana pula namanya yang terpampang di dada-dada akhbar dunia?

Saya yakin, Najib merasa tidak tenang dengan Kes Altantuya tersebut. Saya tidak menuduh beliau adalah dalang disebalik kes ini, tetapi, apa yang penting ialah, beliau mesti membersihkan namanya sebelum menjadi Perdana Menteri Malaysia. Sekiranya beliau gagal berbuat demikian, beliau akan terus dicemuh oleh dunia, dan nama Malaysia sendiri akan menjadi buruk!

Oleh itu, terdapat sebuah artikel yang bertajuk “Pak Lah dianggap hero sekiranya dapat menghalang Najib daripada menjadi PM”. Sebelum ini juga Zaid sudah meminta supaya Yang Dipertuan Agong tidak bersetuju dengan kenaikan Najib sebagai Perdana Menteri. Ini kerana, bukanlah untuk memfitnah Najib, tetapi untuk menjaga nama baik Negara Malaysia sendiri.

Kalaulah terdapat orang-orang UMNO yang menyuruh kita supaya tidak menyebarkan fitnah, tetapi kamu semua jangan lupa, sepatutnya kamu pergi memberitahu hal ini kepada akhbar-akhbar dunia tersebut. Kedudukan Najib sangat goyah ketika ini, dan memungkinkan beliau bukanlah Perdana Menteri akan datang.

Namun, segalanya adalah perancangan Allah. Dialah yang berhak menentukan segalanya. Cumanya, untuk Najib, anda haruslah membersihkan nama anda, sekiranya tidak mampu saya meminta anda supaya berundur dan menarik diri daripada menjadi Perdana Menteri. Ini semua adalah kebaikan kita bersama. Sekiranya anda terus menginginkan jawatan itu, seluruh rakyat Malaysia akan terpalit tuduhan tersebut, dan nama anda semakin teruk di mata dunia.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment