Tuesday, April 21, 2009

BN PERAK MEMPALIT NAJIS KEPADA PM MEREKA


Tempoh hari, telah disiarkan di dalam blog dan web di Malaysia, bahawa kelakuan haram yang telah dilakukan oleh Setiausaha Dewan. Entah kenapa, dia merasakan dirinya lebih hebat dari Speaker dengan mengeluarkan surat bersidangnya Parlimen pada Mei akan datang. Siapakah yang memberi mandate kepadanya untuk membuat surat tersebut? Ternyata Setiausaha Dewan pula ingin menjadi hero dalam BN Perak.


Sikap bodoh yang dilakukan oleh Setiausaha Dewan ini jelas membuktikan bahawa beliau tidak layak menjawat jawatan tersebut. Sepatutnya dia disekolah rendahkan dan diajar dengan nilai-nilai murni. Dia sepatutnya diajar memahami etika dan peraturan, tetapi mungkin dia sudah lupa. Memang benarlah kata-kata Mahadet, manusia mudah lupa, dan Mahadet sendiri sudah lupa apa yang diperkatakannya.


Setiausaha Dewan mengeluarkan surat tanpa sebarang arahan daripada Speaker Dewan. Tindakan bodohnya itu menampakkan kebodohannya lagi. Seseorang pernah menegur saya, “tidak elok berkata bodoh kepada orang lain”. Tetapi bodohlah saya kalau tidak mengatakan bodoh kepada seorang yang sememangnya bodoh! Bahkan saya sepatutnya menganugerahkan perkataan “bangang” kepadanya, bersesuaian dengan tindakan bangangnya.


Saya teringat lagi apa yang dikatakan oleh Najib, bahawa kita disuruh supaya merendah diri, dan menjadi seorang yang baik-baik. Inilah kalam haprak yang dituturkan oleh seorang manusia. Anda boleh baca sendiri artikel sebelum ini yang telah saya tulis, sebagai hadiah kepada PM. BN Perak hari ini dilihat mempalit tahi mereka kepada ketua mereka, iaitu PM.


Najib berkata, kamu sepatutnya jadi pekerja yang baik, tetapi BN Perak menjawab,… nah, ambillah tahi ini sebagai tanda kami sebagai seorang pekerja kamu yang baik. Sebelum ini, ada juga yang menegur saya, “kata-kata kamu agak kasar”…. Saya menjawab semula,.. tiada orang di dunia ini yang marah dengan menggunakan kata-kata lembut!


Sebelum ini juga, BN sibuk berkata tentang undang-undang. Dan antara undang-undang yang disebut ialah undang-undang berparlimen, perlembagaan persekutuan. Mereka berkobar-kobar mendakwa bahawa kita mesti menghormati undang-undang. Ini kerana ia adalah tunjang… Inilah kata-kata mereka yang telah dibakulsampahkan oleh mereka sendiri.


Maka, nasihat yang sesuai untuk mereka ialah teguran keras. Hendak memecahkan sebongkah batu, mana mungkin hanya dengan menepuk dengan menggunakan tangan! Oleh itu, kita sepatutnya memukulnya dengan kuat, dan menggunakan alatan yang sesuai. Artikel ini adalah alat yang digunakan untuk memecahkan kepala mereka yang membatu itu. Masih tidak sesuaikah?


Isu Perak tidak akan selesai selagi mana BN masih lagi mengamalkan perbuatan bodoh mereka. Saya juga mempersilakan mereka berbuat demikian sekiranya mereka ingin melihat mereka dikuburkan pada pilihanraya akan datang. Bertaubatlah sebelum kamu dikuburkan! Jangan jadi seorang yang dikuburkan dalam keadaan belum bertaubat. Bertaubatlah daripada kelakuan bodoh ini, kerana tahi ini akan terpalit pada muka anda, dan muka semua ahli BN!


Salam Perjuangan


Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment