Thursday, April 16, 2009

ANTARA RAIS YATIM DAN BLOGGER PEMBELOT NEGARA

Berita semalam telah menyiarkan kenyataan Rais Yatim yang meminta supaya blogger menghentikan daripada menyebarkan berita palsu dan menyentuh peribadi seseorang. Saya yakin beliau sedang “bercakap” dari pihak blogger pembela Negara yang kononnya membela Negara. Ini kerana beliau sendiri memberitahu bahawa sesiapa yang masih berbuat demikian, akan dikenakan di bawah Akta Komunikasi.

Tetapi hakikatnya, bloggers yang mendakwa mereka sebagai pembela Negara lebih teruk memfitnah dan menyerang peribadi seseorang. Semua ini sudah dapat dilihat sendiri. Tengoklah blog-blog yang meletakkan logo pembela Negara, mereka itulah yang menabur berita palsu. Wahai Rais, apa tindakan terhadap mereka?

Di dalam Blog Perakbangkit yang pernah dibuat laporan polis sebelum ini, apa hasil siasatan? Sudah jelas terbukti. Saya ingin membuat satu pepatah Melayu… “Tikus di hujung dunia dapat dilihat, tetapi gajah di hadapan mata, tidak nampak….” Mungkin sengaja dibuat-buat tidak nampak. Hasil daripada pepatah yang disebut, terdapat dua kemungkinan. Samada tikus tersebut terlalu besar atau orang yang melihat itu rabun dekat.

Saya anggap, orang yang melihat tersebut adalah rabun dekat. Dia tidak nampak gajah di hadapan, dan mungkin juga dia buat-buat tidak nampak. Saya tahu, hakikatnya Rais Yatim terasa “sakit” dengan pena-pena yang menyerangnya. Pernah saya tulis sebelum ini, artikel yang menyatakan bahawa “blog” adalah salah satu tentera Allah yang bakal menyebabkan kejatuhan BN.
.
Burung Ababil telah diutuskan oleh Allah untuk menjahanamkan tentera Abrahah. Seekor nyamuk telah membunuh Namrud, seorang raja yang hebat. Laut Mati telah menelan Firaun yang mendakwa dirinya sebagai tuhan…. Dan banyak lagi. Barisan Nasional hari ini bagaimana? Kemungkinan besar, blog-blog inilah tentera Allah di zaman moden, atau lebih dikenali sebagai internet.

Serangan Burung Ababil telah menyebabkan menghancurkan kekuatan Abrahah yang terkenal dengan ketenteraan yang kuat. Tetapi sebelum dia menyerang Kaabah, dia telah merampas harta kabilah yang menjaga Kaabah, lalu dia memanggil ketua kabilah tersebut. Maka datanglah Abu Talib berjumpa Abrahah yang ketika itu berada di sempadan Mekah. Abu Talib berkata kepada Abrahah, “Pulangkan harta-hartaku yang telah engkau rampas!..”

Abrahah terkejut kerana disangkanya Abu Talib akan meminta supaya Kaabah tidak diserang. Tetapi, Abu Talib dilihat mementingkan harta semata-mata. Lalu Abrahah bertanya kepada Abu Talib, .. “Adakah kamu tidak bimbangkan Kaabah sekiranya aku meruntuhkannya?..” Abu Talib menjawab, “Harta yang engkau telah rampas itu adalah kepunyaanku, manakala Kaabah itu adalah kepunyaan Tuhan, Dialah yang akan menjaganya!

Ya, memang benar. Islam itu adalah kepunyaan Allah, dan kita perlu menjaganya kerana Islam itu adalah Agama kita! Sekiranya terdapat musuh-musuh Allah yang berani “mengusik” Islam, maka lihatlah, tentera Allah itu adalah semua makhlukNya, dan selain daripada Allah, semua adalah makhlukNya, termasuk mereka yang degil.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment