Sunday, April 12, 2009

SILA LAPORKAN KEPADA “POLIS”, TENTANG KES “POLIS” PUKUL ADI


Ayat di atas ini agak lucu. Bahkan membuatkan rakyat seolah-olah diperbodohkan oleh kerajaan. Kes polis pukul Adi, 23, telah pun dibuat ke Balai Polis. Pelik bukan? Sama seperti kes rasuah,.. dilaporkan kepada UMNO yang juga bapak rasuah. Kalau sebelum ini, dua orang “polis” yang bertugas menangkap pembunuh, telah didakwa membunuh Altantuya.
.

.
Saya ingin melontarkan persoalan kepada para penyokong UMNO, masihkah anda ingin kekal mengundi parti yang tidak relevan ini? Najib berkata “kita amalkan ketelusan..” sedangkan dia bapak rasuah. Semakin hari, manusia semakin pelik. Penyokong karat BN, semakin galak mengundi BN… entah kenapa..

Sebelum ini, Kugan yang berada di dalam tahanan polis, mati dibelasah. Adakah lokap polis itu dijadikan tempat membunuh orang? Pernahkah mereka fikir tentang harga sebuah nyawa yang melayang? Entah kenapa…. Kiamat semakin dekat…

Saya teringat sebuah kisah di dalam Sirah Nabi Muhammad SAW. Satu ketika setelah selesai Peperangan Badar, tawanan musyrikin telah dibawa ke Madinah. Lalu, Baginda SAW telah bertanya kepada 2 orang sahabatnya, iaitu Saidini Abu Bakar, dan Saidini Umar al Khattab.

“Apakah yang perlu kita lakukan terhadap mereka (tawanan perang)?” Sabda Nabi SAW. Lalu, Saidina Umar al Khattab memberi cadangan supaya mereka dipancung sahaja. Manakala Saidina Abu Bakar pula mencadangkan supaya mereka digunakan untuk mengajar ilmu-ilmu kepada anak orang Islam. Dan setelah mereka cukup tempoh yang ditetapkan, mereka akan dibebaskan.

Lalu Baginda SAW lebih bersetuju dengan pandangan Saidina Abu Bakar. Iaitu menjadikan mereka bermanfaat buat Islam. Ada di antara tawanan tersebut, yang dijadikan hamba untuk berkhidmat. Lihatlah apa yang dilakukan oleh Nabi Muhammad SAW? Jelas perbezaannya dengan polis hari ini.

Tawanan perang itu adalah seorang kafir harbi (kafir yang memerang Islam), dan Nabi Muhammad SAW tidak membunuh mereka walaupun berhak. Tetapi polis hari ini langsung tidak berhak membunuh sesiapa, apatah lagi seorang kafir zimmi (iaitu orang bukan Islam yang DIJAMIN nyawanya di bawah pemerintahan Islam). Tetapi malangnya, mereka telah dibelasah!

Lihatlah satu kisah seorang sahabat Nabi SAW ketika berperang. Ketika berperang, sahabat ini telah berjaya menjatuhkan seorang musyrikin, dan hampir membunuhnya. Tetapi orang musyrikin tersebut meludahnya. Tetapi, sahabat tersebut tidak jadi untuk membunuhnya, kerana khuatir dia membunuh musyrikin tersebut kerana marah akibat diludah, bukan bunuh kerana Islam!

Wahai penyokong karat BN, butakah mata anda? Sudah jelas BN tidak berpandukan al Quran dan as Sunnah. Masihkah anda menyokongnya? UMNO sendiri sudah jelas rasuahnya yang bertimbun, tetapi kenapa anda masih menyokongnya? BN merampas tanah rakyat, tetapi mereka menuduh PR memberikan tanah kepada Cina,.. masihkah anda menyokong BN?

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment