Friday, May 15, 2009

NAJIB INGIN DENGAR MASALAH RAKYAT PERAK, SEDANGKAN DIA PENCETUS MASALAH TERSEBUT

Najib menghebohkan di dalam akhbar bahawa beliau bersedia berbincang dengan Pakatan Rakyat tentang kemelut yang terjadi di Perak. Haprak punya Najib. Setelah kalah dalam mahkamah, baru ingin berbincang? Sebelum ini, dengan sewenang-wenangnya dia mempermainkan undang-undang Perak, tetapi hari ini ingin bersua muka?

Sedikit cerita sebagai pengajaran terhadap kisah Najib hari ini. Polis telah menganiaya dan mengurung Sivakumar, bahkan bertindak kasar terhadap beliau. Tetapi akhirnya, laporan tetap dibuat di Balai Polis juga. Macam dipermainkan. Sama sahaja dengan Najib, dia sendiri yang mencetuskan kemelut di Perak, tetapi akhirnya dia ingin mencari jalan penyelesaian? Betapa bodohnya!

Saya mengatakan “bodoh” kepadanya kerana dia telah mempermainkan rakyat Perak. Dan selayaknya dia dihina sedemikian, bahkan lebih dahsyat lagi. Kerajaan Perak terpaksa bergolak dalam tempoh berbulan-bulan disebabkan idea bodohnya. Ribuan masyarakat terpaksa menanggung perit kerana idea bodohnya merampas kerajaan Pakatan Rakyat.

Seolah-olah seperti seorang yang terkenal sebagai tok bomoh, tetapi menghantar sihir kepada orang tertentu supaya orang tersebut datang berubat dengannya. Atau seperti seorang pembuat software antivirus yang terkenal, tetapi membuat virus dengan menyebarkan ke seluruh dunia, supaya orang ramai mencari antivirus yang dibuat olehnya.
.

Begitulah kejahatan Najib ini. Dialah yang mencetuskan masalah tersebut, tetapi dia datang kali ini kononnya hendak mendengar masalah dan luahan. “Bodoh” sekali lagi untuknya. Adakah anda tidak rasa dipermainkan? Saya pun tidak tahu apa lagi yang hendak dikatakan. Kalaulah rakyat Perak (terutamanya penyokong BN) masih lagi menobatkan Najib dan Zambry ini, maka selayaknya kita gelar “bodoh” bagi mereka.

Kehadiran Najib untuk mendengar luahan rakyat Perak adalah satu gimik sahaja, mainan politik. Apa perlunya bertemu dengannya? Hendak luahkan perasaan benci kepadanya? Kuasa apakah yang dia ada untuk menyelesaikan masalah ini? Adakah dia akan menyuruh Zambry berhenti daripada buat kerja-kerja ini? Tidak mungkin, kerana Zambry membuat kerja bodoh ini kerana Najib juga.

Secara peribadi, saya syorkan agar tiada sebarang pertemuan dengan Najib. Bukan bermakna kita tidak mahu berbincang, tetapi menganggap ia adalah perbuatan menyetujui diri kita dipermainkan olehnya. Sekiranya kita datang membuat pertemuan dengannya, seolah-olah kita bersetuju diri kita dipermainkan!

Najib akan terus mendapat popularity sebagai seorang pimpinan yang memahami rakyat, tetapi hakikatnya dia adalah seorang yang mempermainkan undang-undang, dan menganggap rakyat Perak adalah bodoh. Rakyat Perak tidak sebodohnya! Perbuatannya mencetuskan kemelut di Perak akan diajar dengan menjalankan Pilihanraya, dan Najib takkan berani untuk menjerumuskan diri dalam PR ini!

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment