Tuesday, June 16, 2009

HISHAMUDDIN SUDAH HABIS MODAL UNTUK KELENGTONG

Saya terjumpa artikel ini di dalam laman Cina Islam :
.


“Hishamuddin Menjawab Soalan Kewajaran Polis Ceroboh Dun Perak

Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin memberi jawapan bahawa tindakan polis masuk ke dalam Dewan dengan arahan daro Speaker Ganesan yang kononnya ada kekecohan dalam dewan, yang padanya menyifatkan Speaker yang sah.

Dalam soalan tambahan, penanya soalan asal, DS.Anwar Ibrahim bertanya apa alasan pihak polis mengambil sikap diskriminasi, Menteri Dalam Negeri boleh menjawab tetapi jutaan rakyat menyaksikannya.

Dalam jawapan tambahan, Hishamuddin tetap mempertahankannya, kononnya tindakan polis adalah permintaan dari Speaker dan beliau berkata ambillah tindakan mahkamah kepada kami kalau tidak berpuashati.

Menjawab soalan tambahan dari tangga batu, Hishamuddin mengulangi sekali lagi supaya mengambil tindakan undang-undang jika tidak berpuashati.”

Ulasan

Hishamuddin, sudah habis modalkah? Tidak tahu hendak jawab? Memang banganglah kalau polis menceroboh dengan permintaan daripada seseorang yang belum sah jadi speaker! Kalaulah saya boleh ketawa di dalam artikel ini, sudah pasti saya akan ketawa terbahak-bahak. Cumanya, ia hanya dapat ditulis sahaja. Kalau boleh, ingin juga saya ketawa terbahak-bahak di depan Hishamuddin ini. Kenapalah dia menjawab sebegini.

Dia menyebut berulang kali tentang tindakan undang-undang dan mahkamah. Satu lagi bentuk kebangangannya. Adakah dia menyangka rakyat ini terlalu mudah diperbodohkannya? Wahai Hisham, anda tu dah tak lama. Nanti kalau sudah mati, apa yang dapat dijawab di hadapan malaikat? Hendak kelentong juga?

Kalaulah Malaikat bertanya, kenapakah engkau mengkelentong di dalam Dewan? Adakah kamu ingin menjawab “Kalau saya kelentong, sila buktikan. Bawalah saya ke mahkamah kalau tak puas hati dengan jawapan saya….” Kalaulah saya jadi Malaikat, saya akan tergelak dengan jawapannya ini. Adakah dia ingat dia boleh kelentong di dalam kubur? Adakah dia boleh kelentong di mahkamah Allah?

Di dunia lagi beliau sudah terkencing untuk menjawab soalan itu, apatah lagi soalan di kubur? Anwar Ibrahim bukan malaikat pun. Rupanya juga langsung tidak garang seperti malaikat di dalam kubur. Namun, Hisham masih gagal lagi untuk menjawab dengan baik. Bagaimanakah pula di kubur nanti?

Katakan sahaja bahawa tindakan tersebut salah, dan tidak sepatutnya dibuat. Cakap sahaja yang UMNO telah memberi arahan kepada polis untuk lakukan semua itu. Hendak sembunyi apa lagi?

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment