Monday, April 27, 2009

ZAMBRY BERJAYA MENJAHIT MULUT MUFTI


Sebelum ini terdapat mulut-mulut celupar yang mengatakan PAS melawan cakap mufti, dan sebagainya. Contoh yang paling jelas apabila Mufti Perak mengulas tentang isu penderhakaan Nizar, dan hakikatnya ia telah pun jelas di mata manusia hari ini. Tetapi disebabkan keinginan BN untuk menjadikannya isu, menyebabkan tahi yang mereka lemparkan kepada PR itu, terpalit kembali ke muka mereka sendiri.

Baru-baru ini telah “heboh” tentang program Jom Heboh TV3 yang telah difatwakan HARAM oleh Mufti Perak sendiri. Malangnya, Zambry menjayakannya di Lumut! Ni apa cerita nih?!

Inilah bukti haprak Zambry yang kian terserlah. Kalaulah ulama’-ulama’ PAS yang mengeluarkan fatwa haram program Jom Heboh, masuk akal juga sekiranya Zambry tidak mahu dengar kata. Tetapi yang menjadi masalah, apabila Zambry sendiri yang tidak mahu dengar kata mufti yang bukan PR! Betapa mangkuknya Zambry ini.

Sebaliknya apa yang terjadi, Pakatan Rakyat sendiri yang berusaha menegur Zambry yang tidak mahu dengan kata muftinya sendiri. Entah kenapa… tetapi hakikat yang tidak boleh dinafikan ialah, Zambry akan dengar kata mufti sekiranya selari dengan keinginannya sahaja. Sekiranya tidak selari, buat apa nak ikut!.........

Hakikat ini terbukti hari ini. Wahai penyokong UMNO yang masih tidur, apa lagi hujah anda untuk mengatakan Zambry itu betul? Sehinggakan fatwa mufti sendiri pun tidak dihiraukan. Sedangkan perkara ini jelas bertentangan dengan syarak. Manakala isu penderhakaan, telah diperincikan secara ilmiah, dan hukumnya di sisi Islam. Tetapi, ini pula yang dijadikan isu.

Manakala isu Zambry hari ini, apa cerita? Wahai UMNO, jawablah! Memang nampak jelas kelakukan Zambry hari ini umpama memperbodohkan diri sendiri yang sudah sedia bodoh. Apabila orang lain datang untuk mengajar supaya menjadi cerdik, terus dicaci dan dimaki.

Saya pernah menonton beberapa siri perbincangan di dewan Negeri Perak. Zambry dilihat sebagai seorang yang islamik. Kononnya pandai berbicara tentang agama. Begitu juga kisah perebutan mikrofon di Taiping ketika PR BG sebelum ini. Zambry sendiri mendakwa bahawa beliau juga boleh memberi tazkirah seperti Nizar. Dan mampu menafsirkan ayat al Quran…

Hakikatnya, inilah kalam orang yang bodoh, yang hanya mengatakan pandai memberi tazkirah dan menafsir al Quran, tetapi Jom Heboh, tetapi dihebohkan! Sudahlah beromong kosong, buat dosa pula. Kalau pandai memberi tazkirah, pergilah tegur TV3 supaya membatalkan program tersebut! Tetapi, apa yang berlaku sebaliknya.

Beliau yang sebelum ini mendakwa dirinya sebagai seorang islamik, tetapi hari ini telah membuka pekung di dada. Kita sendiri boleh melihat dengan jelas, dan tidak pula dikhabarkan oleh orang-orang fasik. Inilah Zambry yang sebenarnya kalau pakcik dan makcik ingin kenal. Maka, kalau anda seorang yang bodoh sepertinya, anda akan terus mengundi dan menyokongnya. Anda juga akan terpalit tahi-tahi BN!

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment