Wednesday, May 13, 2009

SELAMAT HARI JADI UMNO (Siri 2)

Sambungan daripada lepas…

Antara syariat yang dibawa oleh Baginda SAW untuk membersihkan manusia ialah mewajibkan solat, membayar zakat, berpuasa, menghapuskan judi, mengharamkan zina, mengharamkan arak dan sebagainya. Tetapi perjuangan UMNO ialah mematikan fungsi masjid dengan mengharamkan pengajian-pengajian, memanipulasi duit zakat, memanfaatkan judi, menghalalkan zina (fatwa Masyitah) dan sebagainya.

UMNO telah mengembalikan semua kejahatan yang dibersihkan oleh Baginda SAW. Baginda SAW bersusah payah menentang kezaliman, tetapi UMNO begitu hebat mencipta kezaliman. Lihatlah isu rampasan kuasa di Perak, sudah tahu zalim atau tidak UMNO itu.

Di akhir hayat Baginda SAW, Baginda SAW telah memberitahu bahawa syariat itu sudah lengkap. Tidak perlu ditokok tambah lagi. Ia sudah sempurna, dan al Quran itu adalah perlembagaan yang lengkap. Tetapi apabila UMNO muncul, mereka mendakwa bahawa al Quran itu kuno, sudah tidak boleh dipakai lagi.

Mereka membuat undang-undang baru, seolah-olah undang-undang Allah itu tidak lengkap. Mereka pun menokok tambah daripada apa yang telah dijelaskan di dalam al Quran. Antaranya mereka mengatakan bahawa potong tangan itu kejam, rejam kepada orang yang berzina itu kejam dan sebagainya. Adakah mereka yang mencuri, dan berzina itu tidak kejam?

Akhirnya, pada umur Baginda SAW 63 tahun, Allah SWT telah menarik nyawa Baginda SAW. Sebelum Baginda SAW wafat, Baginda SAW ada berpesan bahawa “Aku telah mewariskan kepada kamu al Quran dan as Sunnah. Sekiranya kamu berpegang dengan kedua-duanya, kamu akan selamat di dunia dan akhirat”.

Tetapi apa yang diperjuangkan oleh UMNO hari ini ialah, membutakan manusia daripada memahami al Quran, dan menghina sunnah Nabi SAW. Mereka mengajak kepada penafsiran semula al Quran. Mereka mendakwa itu dan ini terhadap kemuliaan al Quran. Sehinggalah hari ini, UMNO sudahpun berumur 63 tahun.

Selama 63 tahun inilah mereka manfaatkan umur mereka ke arah perjuangan songsang. Walaupun pada peringkat permulaannya mereka dijangka akan memperjuangkan Islam, tetapi rupa-rupanya adalah perjuangan melenyapkan ilmu dan ulama dari bumi Malaysia. Mereka mendakwa bahawa ulama’-ulama’ ini memperjuangkan kepentingan mereka, sedangkan periuk nasi mereka langsung tidak dipedulikan oleh UMNO.

Apakah tanggapan anda pada UMNO yang sudah tua ini? Semakin tua, semakin nyanyuk. Semoga UMNO cepat dimatikan oleh Allah SWT supaya perjuangan Islam dapat diteruskan. Kuasa untuk melenyapkan UMNO ialah Allah SWT sahaja, sepertimana Dia mematikan manusia. Oleh itu, mintalah kepada Allah supaya perjuangan Islam naik, setelah UMNO yang selama ini merendahkan Islam, lenyap dari muka bumi.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment