Tuesday, April 14, 2009

MIC MINTA FASAKH DARIPADA UMNO

Tajuk ini sekadar gimik sahaja. Fasakh bermaksud “pembubaran” bagi akan perkahwinan. Fasakh ini diberikan kepada isteri sekiranya terdapat keaiban pada suami. Contohnya suami tidak memberi nafkah langsung sepanjang hidup bersama. Oleh itu, si isteri berhak menuntut fasakh daripada suami.

Fasakh ini juga salah satu bentuk penceraian. Maka sekiranya fasakh ini mencukupi syarat-syaratnya, maka terpisahlah suami dan isteri. Di dalam artikel ini, saya tidak mengaitkan fasakh dengan keadaan BN sekarang. Tetapi, hanya sekadar penggunaan perkataan. Dan hakikatnya ia bukanlah fasakh.

MIC minta fasakh daripada UMNO, bukan bermakna MIC dan UMNO itu suami dan isteri. Tetapi, sepertimana yang saya sebutkan ia hanyalah pinjaman perkataan sahaja, dan tidak lebih dari itu. Persoalan tentang MIC yang ingin keluar daripada UMNO semakin hari semakin hangat. Ia juga dianggap pelik, kerana selama ini MIC dan MCA bergerak seiring dengan UMNO untuk membina rumahtangga BN.
.


Sebelum ini, MCA kecewa dengan tuduhan UMNO yang mengatakan bahawa kekalahan mereka di Bukit Gantang disebabkan MCA dan MIC kurang beri tumpuan kepada bukan Melayu. Tidak mengapa, biarkan mereka. Kita tumpukan dahulu tentang MIC ini.

Kita sering berdoa kepada Allah supaya mencerai beraikan kesatuan yang membentuk dan membina kezaliman. Adakah ini bibit pertama berlakunya pemusnahan tersebut? Saya teringat kisah Nabi Muhammad SAW ketika Perang Khandak. Ketika Perang Khandak (Perang Ahzab), umat Islam telah dikepung di dalam Madinah, yang disekelilingnya telah digali parit.

Parit besar tersebut tidak dapat dilepasi oleh tentera musuh yang telah bergabung dengan beberapa puak yang besar. 20 Orang Yahudi telah menghasut pimpinan Quraisy untuk mencetuskan peperangan tersebut. Selain itu, mereka juga menghasut penduduk Ghatfan, dan ramai lagi. Bilangan hasil gabungan mereka sahaja sudah melebihi bilangan penduduk di Madinah yang terdiri dari kalangan orang tua dan kanak-kanak.

Di Malaysia pula, BN yang dianggotai oleh beberapa parti besar seperti UMNO, MIC, MCA dan beberapa lagi. Bilangan mereka yang ramai ini membuatkan mereka kelihatan berpengaruh dan kuat. PAS yang bermula dengan sekelompok manusia, terpaksa berhadapan dengan BN yang sudah berkuasa.

Mereka mengepung Madinah yang dibentengi parit seluas 40 hasta sehingga bekalan makanan terputus. Hari ini, PR telah “dikepung” sehinggakan suara-suara mereka sudah pun tidak kedengaran akibat digam, dan segala macam sekatan supaya PR dilihat tidak membawa kepada kemajuan. PR terpaksa mengutip sumbangan-sumbangan ikhlas daripada ahli-ahlinya.

Dengan kuasa Allah tentera musyrikin yang sedang mengepung Madinah, telah ditimpa bencana. Allah sendiri menghantar tenteranya untuk menjahanamkan tentera musyrikin ketika itu. Bencana itu berupa sebuah taufan yang mencerai beraikan kesatuan mereka. Kesatuan mereka yang dikatakan sebagai hasil gabungan, tetapi apabila didatangi tentera Allah ini, mereka terus berpecah dan dihapuskan oleh Allah.

Di Malaysia bagaimana? Sekiranya kisahnya hampir sama dengan suasana Malaysia. Adakah perpecahan BN hari ini akan menjadikan mereka hilang licin daripada bumi Malaysia, sepertimana yang telah Allah turunkan kepada tentera musyirikin? Fikirkan bersama

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

6 comments:

  1. Biarlah MIC ni mampus. Indian will be better off under Pakatan Rakyat. We need more leader like En.Nizar, Tok Guru, Husam, Guan Eng, Anwar Ibrahim and etc to take care of people's welfare.
    Hidup PAS.. Hidup PKR...Hidup DAP

    ReplyDelete
  2. MIC should be helping the rakyak...not begging for post.....MIC BAS@tards....They r only good for acting.......

    ReplyDelete
  3. samypulu...where were u and your mic ass h@les when the indians needed you.......playing with bn balls.......brush up or be goneeeeeeeee.

    ReplyDelete
  4. woi samy tak cukup lagi ke u dgn u punya konco konco MIC dan anak pinak u sapu bersih segala wang peruntukan dan duit maika yg berjuta juta dari org2 india miskin dan macam2 duit lagi?.. MIC dah basi lah...org2 india dah ta mahu lagi u org..buat menyusahkan shj..kita mahu org2 mcm HINDRAF PAS DAP PKR..shut ur black ass n sit at hme..

    ReplyDelete
  5. Pakata Rakyat tidak akan lama bersama.....
    Hidup MIC!!!!

    ReplyDelete
  6. Hei Melayu...Melayu malaysia tak malu kerana selama ini makan duit umno kini anwar.

    Melayu bodoh!!!

    ReplyDelete