Thursday, March 19, 2009

“NIAT JAHAT” MINTA AGONG SEKAT NAJIB – MUHYIDIN


Hari ini, Muhyidin telah mengeluarkan satu kenyataan yang menampakkan lagi keinginannya untuk merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO. Beliau menafikan sekeras-kerasnya kenyataan yang dibuat oleh Datuk Zaid, bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menyarankan kepada Agong supaya melantik Perdana Menteri dari anggota parlimen yang dapat diterima rakyat.

Mendengar kenyataan Datuk Zaid ini, Muhyidin merasa satu peluang untuk menonjolkan dirinya sebagai orang kuat Najib. Lalu beliau lantang membela Najib supaya peluangnya untuk merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO lebih terbuka. Tetapi, walaupun Ali Rustam sudah dijatuhkan, masih lagi wujud individu yang turut “mengganggu” peluang Muhyidin tersebut. Dia ialah Muhd Taib.

Oleh itu, Muhyidin perlu berusaha dengan keras supaya beliau dipandang oleh Najib, lalu dapat meletakkan dirinya sebagai Timbalan Presiden UMNO. Bagaimana pula dengan Muhd Taib? Kedudukan beliau agak bahaya sama seperti Ali Rustam. Ali Rustam dijatuhkan kerana beliau dikatakan orang kuat Pak Lah, sama seperti Muhd Taib.

Jadi, kemungkinan yang timbul di sini ialah, mungkin Muhd Taib juga akan dijatuhkan dengan mengcreate konspirasi. Walaubagaimanapun, ini hanyalah kemungkinan, dan saya tidak pula menuduh sebegitu. Oleh itu, Muhyidin hari ini, sangat berhati-hati menjaga reputasinya supaya dapat merebut jawatan tersebut dengan hanya goyang kaki.

Hakikatnya, Muhyidin sudah pun mendedahkan keaibannya dengan membuat kenyataan seperti ini. Sudah pasti orang UMNO sendiri bertambah marah dengan kenyataan yang dibuat, seolah-olah Muhyidin gila untuk merebut jawatan tersebut. Sepatutnya beliau perlu berada di kawasan “tengah” supaya beliau mendapat sokongan daripada kedua-dua belah pihak. Iaitu penyokong Pak Lah, dan peyokong Najib.

Tetapi disebabkan kegilaannya untuk merebut jawatan tersebut, beliau telah melakukan satu tindakan yang akan menjejaskan kedudukannya sendiri. Persoalan yang ingin saya lontarkan kepada Muhyidin, adakah Najib sudah comfirm akan menjadi Perdana Menteri? Kenyataan yang dibuat oleh beliau ini akan menjatuhkan kedudukannya sendiri.

Ini kerana sekiranya Najib hari ini sudah ditolak oleh rakyat, maka serpihan bau busuk tersebut akan melekat pada tubuh Muhyidin. Orang turut melabelkan Muhyidin dengan bermacam-macam, kerana beliau kelihaan taksub dengan kedudukan Najib. Inilah bahaya yang akan dihadapi oleh Muhyidin. Bahaya ini akan menjatuhkannya satu hari nanti.

Nasihat saya kepada Muhyidin supaya kembali ke posisi “tengah”, iaitu tidak menyebelahi mana-mana pihak. Rezeki dan jawatan itu bukanlah berada di tangan Najib, kerana di tangannya tiada apa-apa. Segalanya berada di tangan Allah yang menentukan dan mencaturkan segalanya.

Salam Perjuangan,

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment