Thursday, March 19, 2009

ALI RUSTAM DILARANG BERTANDING, MUHYIDIN PULA MENGGELABAH


Di dalam akhbar Utusan semalam telah menyiarkan bahawa terdapat golongan yang memfitnah Muhyidin dengan mengatakan bahawa dia adalah dalang disebalik kes Ali Rustam. Beliau telah dituduh melakukan konspirasi untuk merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO, lalu beliau menafikan sekeras-kerasnya fitnah tersebut. Orang melihat tindakan tersebut dilakukan oleh Muhyidin memandangkan Ali dan Muhyidinlah yang bakal bertanding jawatan itu.

Tetapi, apa yang dapat dipetik daripada berita ini ialah ketakutan Muhyidin disebabkan jatuhnya kedudukan Ali. Sememangnya abiliti Muhyidin sebagai dalang di dalam kes ini sangat tinggi, tetapi saya tidak pula menuduhnya melakukan begitu. Namun, saya yakin, hati kecil Muhyidin berbisik kegembiraan kerana saingannya sudah jatuh. Apa lagi, peluangnya untuk merebut jawatan tersebut sangat besar.

Bagaimana Muhyidin? Takut difitnah? Sememangnya fitnah berpotensi besar di dalam meruntuhkan sesebuah kesatuan. Lihatlah ketika zaman Khalifah Saidina Ali KAW, umat Islam berperang sesama Islam disebabkan fitnah yang dilakukan. Begitu juga hari ini, sebelum ini PR menjadi bahan fitnah sehingga menyebabkan salah tanggapan dari beberapa pihak. Lihatlah apa yang dilakukan oleh TV3, selalu sahaja melaga-lagakan orang dan menimbulkan fitnah yang besar untuk menghancurkan PR sendiri.

Bagaimana pula dengan fitnah yang dikenakan terhadap Elizabeth Wong yang menjadi bahan sebaran gambar bogel? Bagaimana pula fitnah yang dijatuhkan kepada Dato Seri Nizar yang telah memberi tanah kepada Bangsa Cina? Bagaimana pula fitnah yang dikenakan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim dengan kes liwatnya? Bukankah ini semua perancangan jahat UMNO sendiri?!!

Hari ini, apabila Muhyidin difitnah, tahu pula gelabah. Sedangkan fitnah yang disebarkan oleh UMNO selama ini sudah banyak menjahanamkan orang lain. Lihatlah apa yang terjadi kepada Najib, apabila dituduh terlibat dengan kes Altantuya, segera menyelamatkan diri dengan meminta Gobind digantung, sedangkan kejahatan mereka selama ini sengaja dipejamkan mata.

Lihatlah betapa besarnya kuasa Allah SWT. Allah SWT telah mengembalikan fitnah tersebut kepada UMNO. Mereka yang merencanakn fitnah, akan dikembalikan kepada diri mereka sendiri. Mereka yang telah melakukan kezaliman, akan dikembalikan kezaliman tersebut di atas muka mereka sendiri. Sekiranya masih lagi mengingkari kuasa Allah, tunggulah sehingga kamu dihina oleh dunia dan seluruh makhluknya!

Salam Perjuangan,

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment