Wednesday, March 18, 2009

ANTARA 2 SPEAKER : MENJATUHKAN KREDEBILITI NAJIB DALAM PENTADBIRAN

Beberapa hari sebelum ini, telah berlaku satu keadaan yang sangat menampakkan kelemahan Najib di dalam pentadbiran. Sangat memalukan, bahkan menjatuhkan reputasi beliau sekiranya beliau dilantik menjadi Perdana Menteri. Segala susun atur ini telah ditunjukkan oleh Allah SWT dengan jelas di hadapan mata kita.

Isu pertama berkait rapat dengan Speaker Perak, Sivakumar yang telah melaksanakan prosedur yang betul dengan menggantung Zambry. Tetapi, beliau bernasib baik kerana elaunnya tidak pula dibekukan. Tetapi, berbeza dengan apa yang dilakukan oleh Speaker Pandikar Amin, yang menggantungkan Gobind, bahkan elaunnya turut dibekukan. Hasil daripada peristiwa pelik ini, rakyat merasakan ia merupakan satu perbuatan yang tidak adil, bahkan menganiaya.

Kelakuan Zambry yang merampas secara haram kerajaan Perak, sepatutnya dihukumkan dengan dibuang negeri! Tetapi berbeza pula dengan Gobind yang mempersoalkan kredibiliti Najib untuk menjawab kes Altantuya. Sudah pasti persoalan ini perlu dijawab dengan professional, bukannya melatah dan panik! Bagaimanakah Najib mampu meneruskan agendanya untuk menjadi Perdana Menteri sekiranya isu ini tidak dapat dijawab? Sekiranya benar dia tidak kena mengena, jawablah dengan tenang, bukannya dengan mempengaruhi Speaker menggantung Gobind.

Kembali kepada isu di Perak, sekiranya Najib mengiktiraf kerajaan haram Zambry, bermakna reputasi Najib sudah tercemar! Bahkan akan dilontar dengan tomato busuk dengan kelakuan pengiktirafan tersebut. Oleh itu, sekiranya Najib inginkan ketelusan, maka dia sepatutnya mengiktiraf Dato Seri Nizar sebagai Menteri Besar Perak. Najib berkata di dalam Utusan semalam, untuk menjawab isu Ali Rustam,..

“Pada prinsipnya saya berpendapat bahawa sebagai sebuah kerajaan kita mesti memupuk kepercayaan rakyat dan bersikap telus agar rakyat yakin pada kita”

Hakikatnya, dengan kes penggantungan Gobind, dan kelakuan Zambry di Perak sudah pun menjatuhkan reputasi Najib. Adakah benar sepertimana yang telah saya tulis di dalam artikel sebelum ini, Najib cuba menghapuskan sebahagian, dan menyelamatkan sebahagian yang lain? Adakah Najib ingin menjaga periuk nasi sendiri walaupun terpaksa mengorbankan orang lain? Segalanya terjawab di dalam minda anda.

Saya mengajak kepada semua yang membaca artikel ini supaya memahami situasi ini dengan mata hati. Lihatlah, sekiranya Allah SWT hendak menunjukkan kebenaran, tiada siapa yang dapat menghalangnya. Apabila Sivakumar telah didakwa bermacam-macam, Allah menunjukkan pula situasi yang sama terhadap Speaker Pandikar Amin. Apabila UMNO merampas Perak, dan Zambry digantung, Allah menunjukkan pula situasi Gobind digantung.

Zambry sememangnya patut digantung, bahkan dibuang negeri, tetapi Gobind yang ingin mendapatkan penjelasan, terus digantung. Segalanya adalah perancangan Allah SWT, untuk menampakkan kepada manusia bahawa penganiyaan yang dilakukan oleh UMNO sepatutnya dibenteras. Kedua-dua situasi ini sama sahaja, cuma keadilan dan ketelusan yang diwar-warkan oleh Najib itu, hanyalah omongan kosong, yang akan menjatuhkan lagi kedudukan UMNO di mata masyarakat.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment