Thursday, April 9, 2009

UMNO SALAHKAN MCA DAN MIC KERANA KALAH BUKIT GANTANG

Semalam (8 April) Utusan telah menyiarkan berita berkenaan penubuhan badan bebas yang mengkaji kekalahan BN di dua bukit. Berdasarkan berita tersebut, boleh saya gariskan beberapa factor kekalahan BN :

- MCA dan MIC sambil lewa
- Golongan muda yang tak menyokong BN
- Pengundi kawasan Bandar
- Isu setempat yang tidak diselesaikan

Faktor pertama sehingga tiga adalah kajian daripada badan bebas tersebut. Manakala yang keempat itu adalah MCA dan MIC membela diri. BN dilihat semakin berpecah. Semalam (8 April) MCA tidak setuju dengan cabinet Najib. Hari ini pula bagaimana? Ya, perpecahan sesama Barisan Nasional ini semakin ketara.

Adakah mereka beralasan pihak PR cuba menaburkan fitnah mendakwa perpecahan mereka? Tidak sama sekali. Sumber ini dipetik dari akhbar BN sendiri. Anda sendiri boleh membacanya. Sekiranya benar, Alhamdulillah. Sekiranya tidak, kita berharap begitu.

Walaubagaimanapun, mereka asyik menunding jari kepada orang lain. Lihatlah keempat-empat faktor ini, mereka masih tidak mahu mengaku kezaliman yang menyebabkan orang ramai menolak mereka. Mereka masih tidak mengaku bahawa mereka adalah haprak sehinggakan orang menolak BN.

Oleh itu, saya cuba menyenaraikan beberapa factor kekalahan BN, supaya menjadi bahan kajian badan bebas tersebut…

- Najib (PM) diragui kepimpinannya kerana Altantuya - akhbar antarabangsa
- BN mencetuskan kontroversi semasa berkempen - isu londeh seluar
- BN import pengundi hantu yang dikatakan sebagai penyokong - telah jelaskan di dalam artikel BN kata “itu bukan pengundi hantu”
- Calon BN, Mail digelar “mail danok” - kain rentang di BG
- BN rasuah, terutamanya pemimpin mereka - dibuktikan oleh Lembaga Disiplin
- BN rampas Perak tanpa keizinan rakyat - semua sudah tahu
- banyaakkkkk lagi…………
.

.
Ini hanya beberapa faktor yang boleh dilihat oleh badan bebas tersebut. Tetapi badan bebas itu berkata, hasil kajian ini akan dibentangkan kepada Perdana Menteri, dan saya yakin, beliau tidak akan menerima hasil kajian ini, terutamanya apabila membaca faktor yang pertama sekali.

Walaupun saya bukan Presiden PAS, tetapi saya tetap ingin menyeru kepada MCA dan MIC supaya bersama Pakatan Rakyat menumbangkan BN. Ini kerana sesiapa sahaja berhak menyeru kepada kebenaran. Jangan tunggu Presiden PAS yang berkempen, kita sendiri perlu berkempen kepada kebenaran.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

1 comment:

  1. bukan nak sombong..tapi biaqla MCA dan MIC karam dengan UMNO..jauh sangat cara politik MCA berbanding DAP!!

    ReplyDelete