Sunday, April 5, 2009

SHAFIE KATA PR TIDAK TULEN, INI JAWAPANNYA..


Naib Presiden UMNO, Syafie Apdal, hari ini berkata di dalam akhbar Berita Harian bahawa Pakatan Rakyat (PR) tidak tulen, berdasarkan perbezaan logo yang digunakan ketika pilihanraya. Ia dikatakan berbeza dengan BN yang menggunakan logo dacing, dan tidak menimbulkan sebarang keraguan. Beliau juga mendakwa bahawa PR tidak bersatu hati, berdasarkan perbezaan logo ini.

Di sini, saya rasa terpanggil untuk memberi sedikit kefahaman kepada beliau, kerana saya yakin beliau kurang memahami apa erti “tulen”. Wahai Syafie, mengekalkan logo itu adalah satu bentuk ketulenan yang perlu dikekalkan! Inilah kepelikan yang dilakukan oleh Syafie.. buat malu kaum sahaja. Bagaimana pula dengan perbezaan logo itu? Adakah ia bermaksud tiada kesatuan?

Wahai Syafie, pembangkang yang menggunakan lebih dari satu logo, tetapi ia menampakkan satu perjuangan yang satu. Contoh yang paling mudah, di dalam PR, terdapat pelbagai bangsa dan perbezaan kulit. Adakah disebabkan perbezaan kulit ini menunjukkan mereka berpecah? Adakah perbezaan bangsa menunjukkan satu perpecahan?

Sepatutnya Syafie melihat bahawa, walaupun PR menggunakan logo yang berbeza, tetapi mereka dapat bersama ketika berjuang, bukankah itu satu bentuk kesatuan yang paling hebat? Ya, apabila saya melihat PR berkempen, terdapat 3 logo yang digunakan, dan ketiga-tiga ini mampu bersama-sama menaikkan PR. Kenapakah Syafie hanya mengukur kesatuan itu dengan logo?

Berbeza pula dalam BN… Walaupun menggunakan logo yang sama, tetapi masing-masing membawa halatuju masing-masing. Paling mengejutkan, di dalam UMNO, satu parti, dan satu logo, tetapi saling fitnah memfitnah, jatuh menjatuh sesama mereka. Inikah yang dikatakan kesatuan di bawah satu logo? BN sibuk mengatakan PR sudah berpecah, tetapi BN sendiri tidak pernah dilihat sebagai sebuah parti komponen.
Sekiranya anda ingin mengukur ketulenan UMNO, sampai kiamat anda tidak akan menemuinya. Ketulenan sebenar ialah Islam, yang tidak mengancam orang kafir zimmi. Setiap manusia ada hak masing-masing yang perlu dipelihara.

Wahai Syafie Apdal, sekiranya anda ingin benar-benar merasa nikmat kesatuan, maka berjuanglah bersama-sama Pakatan Rakyat! Buang karan sahaja berjuang di dalam UMNO, masing-masing menuntut kekayaan sendiri. Sekiranya anda merasa untung di dunia, anda akan merasa teramat rugi di akhirat. Menyesallah sebelum terlambat, umur anda sudah lanjut, bila-bila malaikat maut datang menjemput! Kamu tidak mampu merasuah malaikat sepertimana kamu mengupah ahli-ahli BN.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

1 comment:

  1. ...logo itu hanya bentuk...bukan bukti bila satu bentuk...bersatu, berlainan bentuk...tidak bersatu...lihat pada jari jari tangan yg berlainan bentuk...tetapi sebenarnya sangat bersatu...jari jari tangan yg berlainan bentuk/saiz itulah yg akan bersatu memegang pensil utk memangkah logo pas/pkr!

    ReplyDelete