Tuesday, April 7, 2009

7 April - JAHATNYA BN ITU

Sumber : Siasahdaily

BUKIT GANTANG, 6 April : Bilik gerakan PAS Bukit Gantang mengesan Umno telah membeli 400 helai baju-T yang bertulis "PAS for All" di belakang dan hadapan baju tersebut.
.
Perbuatan ini didakwa dilakukan oleh ahli Umno dari negeri Pahang untuk menyamar dan ditempatkan di bahagian penyediaan makanan markas PAS.
.
Langkah ini dibuat supaya makanan yang disediakan keracunan dan petugas yang bertugas akan gagal melaksanakan tugasnya dengan sempurna akibat terkena racun dalam makanan itu seperti cirik-birit dan tidak sihat.
.
Demikian beritahu Ketua Pengarah Jabatan Pilihan raya PAS Pusat Pusat, Datuk Mustafa Ali kepada pemberita dalam sidang medianya di Markaz PAS negeri, di Air Kuning.
Bukan setakat itu, petugas Umno dan BN juga telah memukul seorang petugas PAS di Kampong Jaha, Matang, katanya.
.
Mangsa, Mohd Azmi Mohd Zin dikatakan dipukul oleh petugas Umno/Bn apabila Azmi dikatakan mahu melaporkan kepada pemantau Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengenai bendera yang dipamerkan tidak mengikut peraturan selain banner-banner yang diletakkan tidak ada kena mengena dengan parti yang bertanding.
.
Apabila ahli Umno mendapat tahu bahawa mangsa adalah petugas PAS, ahli-ahli Umno bertindak kasar dengan memukul mangsa di hadapan pemantau SPR.
.
Dalam sidang media yang sama, Pengarah Operasi pilihan raya kecil ini, Asmuni Awi mendedahkan Umno telah menghantar skuad untuk merosakkan poster Barisan Nasional (BN) dan menuduh ahli-ahli PAS yang melakukannya.

Saya mengulas…

Jahat tak BN? Mereka melaung-laungkan bahawa PR bertindak ganas, memfitnah, dan sebagainya. Tetapi, apa yang terjadi? Saya nasihatkan kepada penyokong BN yang membaca artikel ini, supaya melihat sendiri taktik kotor BN, sekiranya anda tidak percaya. Kaji sedalam-dalamnya, benarkah BN guna taktik kotor atau ia hanya fitnah daripada PR.

Jangan pula tak dikaji, terus melabelkan cerita ini sebagai fitnah. Tidak semestinya apa yang anda tidak tahu itu, bermakna ia tidak dilakukan. Kadangkala, BN melakukannya, dan tidak sampai maklumat tersebut kepada anda.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment