Sunday, March 29, 2009

ZAMBRY TIDAK TERKEJUT KERANA SUDAH TAHU KEKALAHAN


Sebelum ini, Zambry mengeluarkan kenyataan bahawa beliau tidak terkejut dengan pencalonan Ir Nizar di Bukit Gantang. Ini kerana beliau sudah mengaku kalah lebih awal, dan sudah merasakan peluang itu tidak akan diperolehi oleh UMNO sebelum itu lagi. Bilangan terbaru yang telah dimaklumkan oleh Perisik Rakyat, bilangan penyokong PR hari ini seramai 20 000 orang manakala BN 7000 orang.

Adakah Zambry masih tidak terkejut ketika ini? Batang hidungnya tidak kelihatan, mungkin disebabkan warna kulitnya agak gelap. Namun, sekiranya beliau masih tidak terkejut hari ini, sudah pasti beliau sudah menjangkakan kekalahan UMNO di Bukit Gantang. Dia berkata di dalam hatinya “buat apa pilihanraya, UMNO dah komfim kalah! Buang karan je…”

Tetapi, PR diingatkan supaya tidak terlalu yakin dengan kemenangan sendiri. Ini kerana sirah Nabi SAW sudah membuktikan hakikat tersebut. Bilangan yang ramai tidak semestinya menang, dan bilangan yang sedikit tidak semestinya kalah. Hakikatnya, semua pertolongan itu pada tangan Allah. Teruskan memohon kepada Allah, walaupun kemenangan itu sudah dikatakan pasti.

Jangan terlalu ghairan dengan bilangan, kerana ia hanya ukuran mata manusia. Pada ukuran penilaian Allah ialah taqwa, dan setiap manusia dinilai dengan taqwa, bukannya kuantiti. Zambry yang sebelum ini mengaku tidak terkejut, sudah pun mengaku kekalahan. Adakah mereka tahu yang mereka ini kurang taqwanya? Jawapannya ada pada diri mereka sendiri, dan saya tidak mampu mengukurnya.

Walaubagaimanapun, kita hendaklah meneruskan doa dan usaha kita kepada Allah SWT, walaupun kita sudah memerintah negara sekalipun. Janganlah jadi macam UMNO yang menolak hukum Allah setelah mereka diberikan kuasa oleh Allah untuk memerintah negara. Allah boleh menarik balik kuasa tersebut bila-bila masa yang dikehendakiNya.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

1 comment:

  1. Zambry telah dipinggir oleh si Zahid dan Najis...jangan terkejut jika Zambry ke PR

    ReplyDelete