Monday, March 9, 2009

PENENAMAN POKOK, TUGU KEMUNCAK PENDERHAKAAN – ZAMBRY


Akhbar Berita Harian hari ini menghairankan saya dengan kenyataan Zambry yang sangat memalukan bahkan menampakkan kekurangan kreadibilitinya sebagai seorang pembangkang Kerajaan Perak. Sudahlah mengaku sebagai Menteri Besar Perak secara tidak sah, membentuk kerajaan bayangan, dibuatnya pula kenyataan yang sangat pelik dan jelik.

"Tindakan yang dibuat itu adalah simbolik dan secara terang-terangan menunjukkan tindakan penderhakaan kepada Tuanku Sultan dan institusi Raja di Perak”, kata Zambry.

Persoalan yang ditimbulkan di sini ialah, adakah tanam pokok pun dianggap derhaka? Apakah lagi alasan mereka untuk melabelkan YAB Nizar sebagai penderhaka?

"Soalnya mereka sudah mendapat kelulusan MBI atau belum (untuk menanam pokok dan tugu berkenaan). Mereka (pembangkang) juga memberi tafsiran kepada rakyat dengan manipulasi politik bahawa apa yang mereka lakukan itu benar," katanya.

Zambry cuba mengaitkan dengan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) dengan perbuatan yang dilakukan oleh YAB Nizar tersebut. Satu kenyataan yang menunjukkan bahawa Zambry sendiri kehabisan modal untuk memburuk-burukkan Menteri Besar Perak sehingga terpacul kenyataan yang menjatuhkan kreadibiliti dirinya sendiri.

Zambry juga akan hilang jawatannya sebagai Menteri Besar Bayangan tidak lama lagi kerana perbuatannya tersebut. Rakyat Malaysia sendiri akan menghukum kejahatan dan kecelaruan yang dilakukan oleh tangannya sendiri. Lihatlah, Allah SWT berkuasa untuk memberikan pangkat seseorang dan menghilangkannya, bahkan berkuasa menaikkan martabat seseorang dan menjatuhkan kedudukannya dalam sekelip mata.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment