Monday, March 9, 2009

KENAPAKAH DALANG PPSMI PULA YANG DITANYA?

Lucu dan geli hati apabila melihat gelagat pimpinan UMNO yang semakin hari melakukan tindakan yang semakin tidak rasional dan memburukkan kreadibiliti mereka sendiri. Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, salah seorang yang telah mentertawakan orang ramai dengan menuduh bahawa ia adalah dalang pihak pembangkan. Sejauh manakah kebenarannya?

Beliau mendakwa lagi bahawa ia terbukti di dalangi oleh pihak pembangkang kerana terdapat beberapa pimpinan PKR yang turut sama di dalam perhimpunan 100 000 itu. Apabila saya terbaca kenyataan tersebut, terus ketawa melihat hujah dangkal yang diberikan. Berhujah dengan perkara sebegini, budak sekolah rendah pun boleh.

Dakwaan bahawa ia didalangi oleh PKR, adalah satu perkara yang tidak munasabah. Adakah disebabkan kehadiran mereka (pimpinan PKR) di dalam perhimpunan tersebut, disebabkan kesedaran mereka merupakan bukti ia didalangi PKR? Hakikatnya, Datuk Seri Hishamuddin sendiri tidak memahami erti sebenar PPSMI yang dibantah.

Rakyat Malaysia sendiri mempunyai kesedaran untuk memansuhkan PPSMI, dan mereka sanggup bertarung dengan cabaran untuk menuntut kebenaran, dan menyelamatkan bangsa sendiri. Tetapi, apa kata UMNO? Sangat memalukan. Perhimpunan tersebut adalah tanggungjawab semua, di atas satu kesedaran untuk menyelamatkan bangsa, bukanlah satu propoganda politik.

Adakah semua penentangan terhadap kerajaan akibat kesilapan mereka, boleh dituduh sebagai agenda politik PKR? Fikirlah sendiri, bukan PKR sahaja yang menolak UMNO, bahkan lebih ramai dari itu. Sedarlah, PPSMI memang tidak relevan! Ia adalah alat memupuskan bangsa Melayu! Sekiranya UMNO dikatakan pejuang bangsa, di manakah mereka di dalam PPSMI? Sepatutnya mereka lebih dahulu menolak PPSMI.

Salam Perjuangan,

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment