Tuesday, March 24, 2009

TV 3 SEPATUTNYA LEBIH AWAL DIGANTUNG


Hari ini, akhbar Harakah dan Suara Keadilan telah digantung oleh KDN kerana dikatakan menyebarkan berita yang palsu, dan mengandungi unsur-unsur hasutan. Tindakan KDN yang menggantung kedua-dua akhbar ini adalah satu tindakan yang bersifat kebudak-budakan, seolah-olah “melatah” apabila keaiban sendiri didedahkan. Persoalan yang ingin saya timbulkan di dalam artikel ini ialah “Bagaimana pula TV3?”.

TV3 yang selama ini pernah disaman kerana menyebarkan fitnah (bukan menyebarkan berita), dan masih terus bergiat dalam menghancurkan PR. TV3 sudah lama dilihat sebagai agen UMNO untuk meluaskan empayar media mereka. Namun, pada pandangan saya, TV3 hanyalah alat penyebar fitnah. Sedangkan pimpinan UMNO sendiri sudah mengatakan bahawa “kita tidak boleh memfitnah”…

Semalam juga telah disiarkan oleh Utusan bahawa PM sendiri menegah ahli UMNO menyebarkan fitnah. Sebelum itu, Rafidah dan Khairi, apabila difitnah, terus melatah lalu mengeluarkan kenyataan tentang fitnah yang semakin parah. Tetapi apabila TV3 menyebarkan fitnah, mereka pula bertepuk tangan, termasuk KDN.

Manakala hari ini, apabila Harakah dan Suara Keadilan telah digantung, lebih menampakkan bahawa kerajaan hari ini seolah-olah “sudah habis cara” untuk menghalang kebenaran ini tersebut. Ingin saya ingatkan di sini bahawa kebenaran itu, sekiranya diizinkan oleh Allah SWT, ia tidak mampu disekat dengan kekuatan manusia yang kerdil ini.

Wahai KDN!, anda tidak mampu menyekat air yang mengalir, anda tidak mampu menyekat masa daripada terus berjalan, anda tidak mampu menyekat cawan kaca yang terjatuh daripada pecah, anda juga tidak mampu menghalang kebenaran daripada tersebar. Walaupun hari ini, Harakah dan Suara Keadilan digantung, percayalah, kebenaran itu bukan hanya melalui Harakah dan Suara Keadilan sahaja, bahkan lebih banyak lagi yang mampu menyampaikan kebenaran.

Percayalah, tindakan anda ini hanyalah tindakan yang sia-sia dan telah dikategorikan sebagai menyekat daripada jalan Allah SWT. Balasan bagi mereka yang menyekat daripada jalan Allah ini ialah mendapat Laknat Allah sepertimana yang telah dijelaskan di dalam Surah Hud 18-19. Kalau hari ini anda tidak percaya, marilah kita tunggu, siapakah yang menjadi mangsa terhadap kejahatan yang dilakkan oleh tangan mereka sendiri!

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment