Monday, March 23, 2009

RAFIDAH DAN KHAIRI, PENYEBAR FITNAH YANG DIFITNAH


Hari ini, berita yang agak melucukan menyinggah di telinga saya, iaitu sebuah buku yang bertajuk “Tuah dan Sial Khairi Jamaluddin” yang dikatakan mengancam jiwanya. Lalu beliau telah membuat laporan polis terhadap penulisan buku tersebut kerana dikatakan alat penyebar fitnah terhadap dirinya, yang kononnya “bersih”. Beliau juga mengakui bahawa penulisan tersebut telah dibuat oleh UMNO sendiri untuk menjatuhkan reputasinya, kononnya baik.

Tetapi, bagi saya, ia seolah-olah membukti satu hakikat yang tidak boleh disangkal lagi. Bukankah sebelum ini Khairi terkenal dengan penyebar fitnah. Lidahnya tidak henti-henti menghina Islam dan ulama’. Tetapi hari ini, kelakuannya tersebut telah ditimpakan semula oleh Allah SWT ke mukanya sendiri. Ahli UMNO sendiri yang cuba memfitnahnya.

Saya tidak pasti samada benar buku itu adalah fitnah, tetapi persoalan utama yang perlu diperhatikan sekarang ialah “Adakah Khairi tidak melihat lidahnya memfitnah orang sebelum ini?”. Mulutnya cukup lancang berkata-kata, walaupun ia hanya omongan kosong yang tidak membawa sebarang makna.

Selain itu, Berita Harian hari ini mendedahkan kenyataan Rafidah Aziz yang kesal dengan SMS Fitnah yang tersebar luas, melibatkan fitnah terhadap dirinya. Padan muka! Saya masih ingat lagi beliau membidas kata-kata Tok Guru Nik Aziz yang menyifatkan mereka yang menolak hukum Allah ini sebagai binatang. Beliau (Rafidah) mengatakan …. “Islam tidak mengajar kita menuduh orang sebagai binatang….”. Pandai pula dia bercakap tentang agama, sedangkan tudung tak pernah pakai!

Sememangnya di dalam al Quran terdapat ayat yang menyebut tentang kebinatangan mereka yang menolak hukum Allah, tetapi Rafidah tidak membaca al Quran. Hari ini, Mahathir melabelkan Zaid sebagai “katak”, hei Rafidah, di manakah kenyataan kamu dahulu? Berani menolak kebenaran yang disebut oleh Tok Guru, tetapi, apabila Mahathir buat malu, lidah Rafidah kelu!

Memang padan muka dia dan Khairi difitnah! Sememangnya mereka patut difitnah kerana mereka memfitnah ulama’. Khairi yang sudah terkenal dengan pengamal politik wang sepertimana yang telah dibukti oleh Lembaga Disiplin, masih lagi mampu mempertahankan dirinya. Sama sahaja macam Rafidah, apabila difitnah, baru tergadah.

Di dalam artikel ini, saya ingin memberi nasihat kepada Khairi dan Rafidah, supaya menyedari perbuatan mereka yang lalu, dan tidak mengulanginya. Allah boleh mengembalikan semula fitnah-fitnah mereka dalam masa yang singkat. Sangat rugilah bagi mereka yang tidak menyesali perbuatannya terdahulu, walaupun sudah diberikan balasan.

Salam Perjuangan

Dr Fikrah

No comments:

Post a Comment