Sunday, May 10, 2009

ISU BERTELANJANG DI JOHOR : KERAJAAN DIMINTA SUPAYA TIDAK JADI PONDAN


Hari ini saya dikejutkan dengan berita yang cukup mengaibkan Malaysia. Isu tentang program reality TV, Suvivor Robinson yang diadakan di Mersing, Johor. Berita ini turut didedahkan oleh media Denmark sepertimana yang disebut di dalam Metro semalam. Apakah yang terjadi? Program Realiti TV tersebut telah mengadakan satu aktiviti berlari dalam keadaan bertelanjang bulat! Sila lihat pada keratin akhbar Metro di atas..

Di dalam isu ini, siapa lagi yang perlu bertanggungjawab? Adakah hendak menyalahkan pihak penganjur? Atau kita salahkan kerajaan? Apa kata kerajaan dalam masalah ini? Mereka menjawab bahawa pihak penganjur telah melanggar etika yang ditetapkan. Mereka menyalahkan pihak penganjur sedangkan apa yang dilakukan setakat ini hanya “bising” di akhbar sahaja!

Saya mempersilakan kepada kerajaan untuk menyaman pihak penganjur, kemudian dedahkan satu dunia tentang saman tersebut, Mereka telah melempar najis ke muka Malaysia! Malaysia akan terkenal sebagai negara telanjang. Sekiranya kerajaan hanya ingin menjaga telur sendiri, lebih baik berambus dari Malaysia! Malaysia tidak memerlukan pemimpin yang menjaga telur sendiri.

Siapa tahu, kenapakah mereka berani untuk melanggar etika? Ini kerana mereka tahu bahawa kerajaan di Malaysia adalah kerajaan yang pondan. Di manakah kepondanan tersebut? Antara kepondanan tersebut ialah Najib tidak berani membersihkan nama baiknya di mata dunia tentang kes Altantuya. Ia menjadi buah mulut satu dunia.

Seteruskan kes BN Perak yang tidak berani dibubarkan Dun. Juga menjadi bualan sedunia. Dan banyak lagi kes-kes pondan di Malaysia yang cukup banyak diamalkan oleh BN. Hari ini, BN sekali lagi menyerlahkan kepondanannya sekiranya tidak berani untuk menyaman penganjur tersebut yang jelas melanggar etika!
.
Salam Perjuangan

Dr Fikrah
...................................................................................

4 Jam lalu, saya telah menyiarkan gambar yang sebenar yang ditayang di dalam akhbar Metro. Terasa jijik mata ini untuk diletakkan di dalam blog saya ini. Maka, saya telah menampal mereka yang bertelanjang bulat itu dengan warna hitam. Kalau masih tidak percaya, bolehlah lihat sendiri dalam link yang disediakan. Semoga ia dijadikan pengajaran!!

No comments:

Post a Comment